fbpx

סל קניות

לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות.

מה הופך הצעת מחיר לאפקטיבית?

הצעת המחיר שאתן שולחות ללקוחות הפוטנציאליים שלכן מהווה את הבסיס למערכת היחסים שתבססו בהמשך. לצד פירוט העלויות והמחירים, היא מרכזת, מתארת ומדייקת את עיקרי שיתוף הפעולה ותיאום הציפיות בין הצדדים. מסיבה זו, חשוב לקחת בחשבון גם את הצדדים שאינם עוסקים במחיר עצמו, החל מהפן המשפטי ועד הפן השיווקי. בצורה כזו תוציאי הצעת המחיר אפקטיבית.

בכתבה זו בחרתי להציג את הדברים הכי חשובים בעיניי, אלו שיהפכו את הצעת המחיר שלכן לאפקטיבית. כלומר, הצעה בעלת סיכוי טוב יותר לסגירת עסקה עם לקוח פוטנציאלי. אלו המלצותיי המתייחסות כמעט לכל הצעה, בכל תחום.

דיסקליימר – אין בכתבה זו להוות המלצה משפטית מכל סוג והיא אינה באה להחליף התייעצות עם עו"ד מוסמכת.

אז על מה נדבר היום?

הכתבה תעסוק על הדברים העיקריים, שהופכים כל הצעת מחיר לאפקטיבית יותר:

  1. מבנה הצעת המחיר
  2. דגשים חשובים שיש להוסיף בתוך ההצעה
  3. בהירות ההצעה
  4. תיאום ציפיות
  5. פן אישי
  6. קצת מעבר

1. מבנה הצעת המחיר

אפשר לעצב הצעה בצורה ייחודית, או לעבוד על בסיס מבנה סטנדרטי "יבש". בכל מקרה, אני ממליצה לשמור על מבניות הצעה שכוללת את החלקים הבאים:

  1. תאריך, פרטי הלקוח, נושא ההצעה.
  2. פתיח אישי שכולל כמה מילים על השירות / המוצר / נותן השירות / חיבור לאני מאמין שלכם.
  3. פרטי ההצעה כולל תוכן / מהות.
  4. פרטים נוספים ומחיר.
  5. דגשים להצעה הכוללים : סייגים משפטיים, תנאי תשלום ותנאי ביטול.
  6. תוקף ההצעה ואישור הלקוח (ע"י חתימה פיזית / דיגיטלית / אישור במייל של הלקוח).

2. דגשים חשובים להוסיף להצעת מחיר אפקטיבית

רבות מבעלות העסקים שפגשתי, נמנעות מלהוסיף דגשים וסייגים נוספים להצעה. לרוב זה נובע ממקום של חוסר בטחון מול הלקוח, חוסר ידע על איזה סעיפים מדובר או חסכון כספי בניסוח הסעיפים מול עו"ד מוסמכת.

אני פה להזכיר שגם אם את מוכנה לקחת אחריות על הורדת הסעיפים המדוברים – אלו הם סעיפים שמגנים עליך מהפרות ההסכם. תמיד תשאלי את עצמך את השאלה הבאה: האם עוגמת הנפש מול לקוח שיפר את ההסכם "עד הסוף", שווה את הטרחה או החסכון שויתרת עליו היום? סעיפים אלו, המעוררים את חוסר הבטחון, הם למעשה גבולות הגזרה שלך. זו רשת ההגנה שבה תוכלי לעטוף את התהליך, מול הלקוח.

3. בהירות ההצעה

חוק ברזל – ההצעה צריכה להיות מספיק ברורה שילדה בת  10 (או מקסימום 12 😊) תוכל להבין אותה.

עודף מידע, מבנה מבולגן ומסורבל וניסוח לא ברור מקשים על הלקוח להבין את ההצעה, ומורידים את הסיכוי לסגירתה.

חשוב לזכור שככל שתעני על יותר שאלות עבור הלקוח בגוף ההצעה, ותהיי יותר ברורה לגבי תהליך העבודה המשותף, כך יוסרו גם התנגדויות לסגירת ההצעה. הלקוח יקבל את כל האינפורמציה שהוא צריך כדי להחליט, ולרוב ישתף בהתלבטויות שלו ממקום יודע ומבין את הצד שלך.

סימן שאלה בניאון אדדום בסוף מסדרון שחור, עם אורות אדומים משתקפים על הקירות, התקרה והרצפה
תמונה מאת Emily Morter באתר Unsplash

4. תיאום ציפיות

אחד התרחישים הכי לא נעימים בעסק, הוא כשהלקוח חותם על ההצעה, ממשיך את התהליך ולאחר מכן מתלונן שלא קיבל משהו שהיה נדמה כי סוכם מראש. זו הסיבה שחשוב שההצעה תכלול תיאום ציפיות!

ככל שהלקוח יבין, בצורה פשוטה, מה את נותנת לו ומה הוא נותן לך בתמורה, כך הסיכוי שהוא יופתע – יירד. בבקשה תתחייבי רק לתכולה אותה את מתכננת לספק. אל תבטיחי הרים וגבעות, שמהם לא תוכלי לרדת. 

5. פן אישי

אני אוהבת מאוד להרגיש את מי שעומד בצד השני (נותן ההצעה) ולכן מנחה את הלקוחות שלי להוסיף פתיח אישי שמשקף, אפילו במעט, מי האישה שעומדת מאחורי המותג ומה ה"אני מאמינה שלך".

אנשים קונים מאנשים לפני הכל, אם תצליחי להעביר מי את בתוך ההצעה, תתקרבי צעד נוסף לסגירת העסקה מול הלקוח.

לכל הצעה אופי משלה, אצלי לדוגמא הצעת המחיר מהווה הסכם ייעוץ רשמי ביני לבין הלקוחות / הנועצות שלי . זו דרך שאני בחרתי בה מאחר ומאוד מתאימה לתחום שלי וגם חשוב מאוד (בעיניי) להציג את הסכם שיתוף הפעולה בצורה משפטית. מכאן, המלצתי היא שתפעילי שיקול דעת בבחירת הדרך בה תרצי להציג ולכתוב את הצעת המחיר. אין דרך אחת נכונה לכולן, אך יש קווים אחידים שכן רלוונטיים וחשוב לשמור עליהם.

דוגמא של פתיח כזה (קרדיט : אלבום סיפור), יכולה להיות :

"אנחנו עסק משפחתי שמאמין שלכל משפחה יש סיפורים שראוי להוציא לאור, בתמונות, מילים ולמזכרת. חשוב לנו לייצר אלבומים שמספרים את הסיפור שלכם באופן משמעותי ומכבד , אך גם מונגש לקוראי דור המילניום, מעוצב ומזמין".

6. קצת מעבר

הטיפים החשובים ביותר , שאוכל לתת לך , מבחינת ההבנה איך נכון להוציא הצעות מחיר הם:

קחי אוויר

לפני שאת שולחת את ההצעה. הרבה פעמים יש לחץ רב מצדך לשלוח מיידית את הצעת המחיר, מאחר והלקוח מחכה או העבודה דחופה עבורו.

אני לא אומרת שתמשכי את הלקוח. עם זאת, מהצד השני, אין גם מה להילחץ ולהיכנס לכוננות תגובה בדחיפות עליונה. אם הלקוח לוחץ באופן מיוחד, ייתכן וזו צריכה להיות נורה אדומה ועליך להגדיר בהצעה את לוח הזמנים בצורה מודגשת וברורה. שוב – ככה לא יהיו הפתעות בהמשך הדרך.

תנשמי רגע, תוודאי שההצעה בנויה טוב ושכל מה שרצית להכניס – מופיע. רק אז תשלחי אותה להמשך הטיפול של הלקוח.

תיאום ציפיות מול הלקוח

תבדקי מולו האם הוא מעוניין שתחזרי אליו לאחר שליחת ההצעה. יש פה דיון שלם שאפשר לייצר סביב הנושא של ה-Follow up, ואני חושבת שאת יודעת מה הכי נכון לך. פשוט יש דרך לבצע את זה, בצורה שתהלום את הערכים לפיהן את פועלת.

אלמנט ההפתעה

ממליצה להוסיף אלמנטים מפתיעים, כגון: סטיקרים בוואטס אפ "ההצעה אצלך במייל" או הודעות אישיות אחרות, בעיניי – זה מוסיף המון לתהליך המכירה והלקוחות מגיבים לזה בצורה חיובית מאוד.

אחרון חביב אבל אחד החשובים –

עקביות

שימי דגשים בינך לבין עצמך על מחירון, מדיניות הנחות ושאר סוגיות התמחור.

אנחנו לא בשוק הכרמל. שלב ההתמקחות / המו"מ יהיה קל הרבה יותר, אם תעבדי על בסיס מחירון קבוע ומדיניות הנחות ברורה. יהיה לך קל יותר להגיע לסיום המכירה בהצלחה, אם סוגיות וכללי התמחור שלך ברורים ומרגישים נכון בבטן.

אישה מסתכלת בנייד
תמונה מאתר Unsplash

לסיכום

הצעת מחיר מהווה את הבסיס למערכת היחסים עם הלקוח הבא שלך. ההשקעה בכתיבת בסיס של הצעת מחיר אפקטיבית, אותה תתאימי ללקוח הפוטנציאלי, היא חלק מהותי מתהליך המכירה.

אשמח לשמוע, האם המידע בכתבה הועיל לך? האם למדת משהו חדש?

מוזמנת להעלות שאלות במרחב הפייסבוק, בתגובות לכתבה או מולי באופן אישי ואשמח לענות כמיטב יכולתי.

בהצלחה 🙂

אורית בש סרוסי

אני מצמיחה ומקדמת פעילות עצמאיים ובעלי עסקים קטנים. דרך בניית תהליכים אישיים ומקצועיים, בהתאמה אישית ללקוחות שעובדים מולי. תחום ההתמחות שלי הוא ליווי ואימון עסקי, ובתוך תהליך העבודה שלי, אני משלבת כלי עבודה מהעולם העסקי והאימוני. במיוחד לעצמאיות מהבטן, אני מעניקה הטבה מיוחדת.

אני מאמינה שרק כאשר נחבר בין ההתמודדות עם החסמים האישיים שלנו ובין קידום המטרות העסקיות שלנו, נצליח ליצור התקדמות אישית ומקצועית וזאת מאחר והעולמות שזורים אחד בשני ולא ניתן להתעלם מהחיבור ביניהם.

עוד על אורית באתר שלה ובאינסטגרם.

תמונת פרופיל אורית בש סרוסי
אורית בש סרוסי

גיליון תמחור ומדריך מורחב מתנה

*הצטרפות לרשימת הדיוור של הקהילה