fbpx

סל קניות

לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות.

אנחנו נמצאות הרבה באינסטגרם, גוללות את הפיד או מסתכלות על הסטורי, והלהיט העכשווי הוא הרילס. בכל מקום אנחנו רואות את המילים "לינק בביו" – Link in Bio. אבל מה זה אומר?

אינסטגרם הפך את החיים שלנו ליפים יותר, ונותן מענה לעסקים לפרסם יותר ויזואלית ומעניינת. יותר ויותר בעלות עסקים מנהלות את השיווק שלהן באינסטגרם. אך הוא לא נותן להכניס לינקים, המקום היחיד שהוא הופך כתובת url לקישור לינקבילי (לחיץ) הוא בביו – Bio. רוב הפוסטים והסטורי שאנו רואות, שמפרסם מוצרים או שירותים מפנים ללינק ל- ביו. 

צילום מסך של עמוד האינסטגרם של עצמאיות מהבטן
צילום מסך של עמוד האינסטגרם של עצמאיות מהבטן

מה זה ביו?

ביו – Bio זה קיצור של ביוגרפיה biography, כלומר, מספר שורות אודות על עצמך או על העסק שלך. 

אלו שורות מאוד חשובות שמתמצות את תחום העסק שלך, למי את פונה ומה הבידול שלך. 

הביו הוא מאוד חשוב לשיווק העסק שלך. תדמייני את הלקוחה הפוטנציאלית שלך, היא גוללת בפיד האינסטגרם, היא מגיעה לפוסט שלך שבתקווה רבה (ובמקצועיות מרובה) גורמת לה לעצור, להתבונן על התמונה ואפילו לקרוא את הטקסט. היא מתעניינת בך ולוחצת על תמונת הפרופיל ומגיעה לחשבון שלך.

שם היא מצפה להכיר אותך יותר, להבין מה את עושה, לבדוק אם את מתאימה למה שהיא מחפשת.

הביו, זה המקום לתפוס אותה עוד כמה רגעים. להשאיר אותה שם ולגרום לה לעקוב אחריך. אפילו יותר, זה המקום לגרום לה לעבור מאינסטגרם לנכס שלך, דרך הלינק בביו.

הלינק המיוחל

מכיוון שבלינק בביו אפשר לשים רק קישור אחד, כדאי לבחור בנכס הדיגיטלי הכי שווה שלך. אבל מה קורה אם יש לך כמה נכסים ממש טובים? אתר אינטרנט, עמוד פייסבוק, כתבה שפרסמו עליך, כתבה שאת כתבת, בלוג, ערוץ יוטיוב…. 

ומה קורה אם את רוצה שיהיה קל ליצור איתך קשר, ולא דרך הדיירקט (המסנג'ר של אינסטגרם)?

בלינק בביו אפשר לשלב קישור לווטסאפ שלך, לחייג אליך או לשלוח הודעה למייל שלך…

לדוגמה, אצלנו בקהילה יש מספר נכסים דיגיטליים שחשובים לנו שיופיעו בלינק בביו; האתר שלנו (עמוד הבית), קבוצת הפייסבוק, כתבות שאנו מקדמות, מוצר שאנחנו רוצות שיהיה לו יותר חשיפה או כל תוכן אחר שדיברנו עליו בסטורי ורוצות לספק עליו עוד מידע. 

בתור בעלת עסק, את רוצה לתת ללקוחה הפונטציאלית את הדרך הכי קלה לה להגיע אליך. אם זה לקרוא ולהכיר אותך יותר ואם זה כבר לדבר איתך ולסגור עבודה. הלינק בביו יכול לעשות את כל אלו, בשורה אחת קצרה!

אז מה את יכולה לעשות אם אינסטגרם נותן מקום רק ללינק אחד בביו? 

האפשרות הראשונה, היא להחליט על נכס אחד שהכי חשוב לך ולהישאר איתו. זה יכול לעבוד, אבל חבל על הויתור, לא?

אפשרות שנייה, כל פעם לשנות בהתאם למה שאת מקדמת באינסטגרם. למרות שזה אפשרי, זה גם מסורבל ומעיק לאורך זמן.

אפשרות שלישית שעליה אנחנו נרחיב (כי היא לדעתנו הטובה ביותר) – לשים לינק אחד בביו, שמרכז בו הרבה לינקים. כמה לינקים? כמה שאת רוצה!

נשמע מדהים נכון?! זה באמת ככה!

בכתבה הזו אדבר על 3 אפשרויות מעולות להפוך את הלינק בביו למקום שמאגד את הלינקים לנכסים הדיגיטליים השווים ביותר שלך. 

עמוד הלינקים של עצמאיות מהבטן בלינקטרי
עמוד הלינקים של עצמאיות מהבטן בלינקטרי

מה חשוב שיהיה בעמוד שבלינק בביו

לפני שנתחיל כמה דברים בסיסיים שלדעתי חשוב שיהיו בעמוד הלינקים הזה:

  • לוגו או תמונה
  • שם העסק
  • אפשרות ליצירת קשר – ווטסאפ, מייל, טלפון
  • קישור לאתר / עמוד שלך ב- Wolbix (מערכת לניהול לקוחות שנותנת נוכחות ברשת) / לכרטיס ביקור דיגיטלי (יש לחברות הקהילה הטבה ממש טובה ב- 2LINK), עמוד פייסבוק

הלינקים שהם אקסטרה:

  • מוצר שאת רוצה לקדם
  • כתבה שאת מופיעה בה, לדוגמה כתבת תדמית באתר הקהילה
  • שיתוף פעולה מסוים
  • פוסט בבלוג שלך
  • קבוצת ווטסאפ שיש לך

איפה מייצרים לינק כזה?

האפשרות הראשונה שאיתה אנחנו עובדות כבר תקופה ארוכה היא Linktree

https://linktr.ee/

כפי שזה נשמע בשם – עץ הקישורים.

אני ישר מדמיינת עץ שבו כל ענף הוא קישור לפרי האהוב עליי. 

צילום מסך של אתר לינקטרי עצמאיות מהבטן
האתר של לינקטרי

ל- linktree יש אפשרות חינמית ובתשלום, עם האפשרות החינמית אנחנו עובדות וזה בהחלט מספק אותנו. כמובן בכל זמן ניתן לשדרג ואני בטוחה שזה באמת מוסיף המון.

שלב אחר שלב

הכניסה ללינקטרי היא באמצעות פתיחת חשבון עם מייל וסיסמה.

הלינקטרי מורכב מכמה חלקים: 

Link – קישורים

Appearance – נראות

Settings – הגדרות

כל שינוי שאת עושה בחלקים האלה את יכולה לראות בצד את התצוגה המקדימה.

כשאת נמצאת באזור הלינקים בלחיצה על הכפתור הארוך הכחול את יכולה להוסיף לינק

נפתח מיד אחריו חלון שבו ניתן להוסיף:

Tiltle – כותרת

URL – כתובת הנכס הדיגיטלי

כאן הכל מתחיל

לאחר שאת ממלאת את החלק הזה כבר יש לך את הלינק הראשון בלינקטרי

ניתן להפעיל ולכבות את הופעת הלינק.

צירפתי פה מטה סרטון קצר ומהיר על איך אני עובדת עם לינקטרי.

סרט מיוטיוב

במידה ואת רוצה להוסיף לינק לסרט מיוטיוב, את מכניסה אותו לחלק של ה- URL זה נותן אפשרות להטמיע את הסרט בעמוד עצמו, כך ישארו על עמוד הלינקים ולא יעברו הלאה.

נפתח אפשרויות לוידיאו – 

  • לעבור ללינק שבו נמצא הוידיאו
  • להציג את הוידיאו על עמוד הלינקטרי

במידה ותבחרי את האפשרות השנייה, בעמוד הלינקטרי שלך יופיע הלינק כמו כולם וברגע שילחצו על הלינק יפתח הוידיאו באותו העמוד.

linktree video options

אפשרויות נוספות:

Leap Link

זהו קישור שעוקף את לינקטרי ושולח את הגולשים שלך ישירות לקישור הזה. זה נותן להיעזר ולמדוד בנתוני הגלישה של לינקטרי. אפשרות זו טובה כאשר רוצים למקד את הקהל שלך לנכס מסוים – אירוע / פודקאסט / השקה / מוצר / וידיאו…
השימוש ב- Leap Link הוא עבור משתמשי Pro, שדרוג בתשלום.

Add Thumbnail

הוספת תמונה ממוזערת
ניתן להוסיף תמונה קטנה או אייקון ללינק – Set Thumbnail 

נפתח חלון – העלאת תמונה משלך או להשתמש באייקונים ממאגר

אם תלחצי על המאגר יפתח בנק אייקונים של לינקטרי – יש אפשרות חיפוש.

אם את רוצה לקשר לעמוד הפייסבוק שלך את יכולה להוסיף את האייקון של פייסבוק (facebook)

או אם את רוצה קישור לווטסאפ שלך –

אם יש לך אייקונים משלך את יכולה להעלות אותם ישירות ללינקטרי.

שימוש בתמונות ובאייקונים עוזר ללקוחה למצוא את מה שהיא מחפשת. אם תשתמשי באייקונים משלך אז השפה שלך ממשיכה גם בלינקטרי עצמו.

Gate this link

ניתן להחליט שבלינק מסוים יש מעין שער

כדי להיכנס ללינק יש להגדיר כניסה באמצעות קוד/תאריך לידה/כתובת דוא"ל

Link Analytics

ניתן לראות כמה פעמים נלחץ הלינק הספציפי. אם משדרגים ל- Pro מקבלים יותר ניתוחי גלישה.

ביטול הלינק – אייקון של פח אשפה

בצד חלון הלינק יש 3 נקודות (אחת מתחת לשנייה) בעזרתן בגרירה ניתן להחליף את מיקומי הלינקים.

Appearance - מראה

המקום בו את יכולה לבחור איך העמוד הזה הולך להיראות.

אזור הלוגו שלך, או אם אין לוגו אז תמונה שמתאימה לעסק שלך.

בלחיצה על Pick an image – בחירת תמונה יפתח חלון ובו שתי אפשרויות
upload your own image – העלאת תמונה משלך. בלחיצה על הבחירה הזו פותח לך אפשרויות מהיכן להעלות את התמונה שלך- מחשבה/פייסבוק/אינסטגרם/גוגל דרייב (אל כל אחד מהם יבקשו ממך להתחבר)

Design with Canva (תוכנת עיצוב שגם אליה עוד מעט נגיע) – עיצוב עם קאנבה. פותח לך את התוכנה על פורמט מתאים לתמונה (הגודל הרצוי). לשם תוכלי להעלות את הלוגו או תמונה שלך ולעצב בעצמך.

אחרי התמונה תוכלי להכניס את הכותרת הראשית – Profile Title 

ולאחר מכן – Bio
אודות קצר עד 80 תווים. 

בהמשך העמוד ניתן לבחור Theme – עיצוב נושאי

יש כמה אפשרויות לחשבון החינמי ואפשרויות לחשבון Pro

עם חשבון Pro ניתן גם להכין עיצוב מותאם אליכן (את זה תוכלי גם לעשות באפשרויות האחרות שארחיב ממש עוד מעט)

הגדרות - Settings

בהגדרות “תקפצו" ישירות ל- Social Links

זה האזור שבו תכניסו את כל הלינקים למדיות החברתיות שלכן ובעמוד למטה זה יוסיף אייקון מותאם.

ברגע שאת מוסיפה את הלינק ישר תוכלי לראות אותו בעמוד בצד בתצוגה המקדימה

זהו! עמוד הלינקים שלך מוכן

הלינק של העמוד נמצא מצד ימין למעלה.

Share – copy my Linktree URL – העתקת הלינק

Download my Linktree QR code  – הורדת קוד לסריקה

אפשרות נוספת שהכרתי ממש עכשיו בזכות ספיר גמליאל,  ששיתפה אותנו בדף שלה שערכה אותו דרך Flowpage  ttps://www.flowcode.com/page

כפי שאפשר לראות הוא נראה דומה ללינקטרי מבחינת הסדר של הלינקים ואזור התמונה/הלוגו

אך יש כמה אפשרויות נוספות שניתן להוסיף כאן שמייצר עמוד יותר מעוצב, ללא תשלום נוסף.

גם כאן ההרשמה פשוטה ביותר. מתחילות בהכנסת שם שאת רוצה שיופיע בכתובת URL וקח יקרא העמוד הלינקים שלך.

מכניסות לאחר מכן מייל וסיסמה ונרשמות לאתר

מצד שמאל יש תפריט ראשי שבו את בוחרת את האפשרות Flowpages

מכניסה את השם שלך שוב בכתובת URL ולוחצת על Creat your Flowpage

העמוד של ספיר ב-Flowpages

דבר ראשון מכניסה פרטים ב:

My bio and contact information

מוסיפה לוגו/תמונה, שם ואודות קצר. לאחר מכן, Click to Edit your contact information

  • Call (מכניס אייקון של טלפון לחיוג ישיר אליך)
    כדי להוסיף את מספר הטלפון שלך רשמי +972 וזה יבחר אוטומטית ישראל. הכניסי את מספר הטלפון שלך
  • Text (אפשרות לשלוח לך הודעה, לא בווטסאפ)

וכך הלאה, להמשיך למלא את הפרטים הרלוונטיים

ניתן לבחור איך הפרטים האלה יראו – אייקון או בועות

תבחרי ותראי מה את אוהבת יותר

ומכאן להכניס את הלינקים החשובים

אחרי בחירת סוג האייקון, נפתח חלון למילוי הפרטים לפי הנדרש.

למטה יש לינקים מתקדמים, אעבור על האפשרויות הרלוונטיות:

  • Embed Video – הטמעת וידיאו מיוטיוב, כך שניתן לראות ישירות את הסרט על עמוד ה Flowpage
  • העלאת קובץ PDF – שיפתח ישירות מאותו עמוד. 
  • Contact Collection – להכניס טופס להרשמה

מי שנרשם דרך הטופס הזה נכנס לקובץ CSV שיופיע על אותו לינק (וגם מקבלים הודעה במייל על איש קשר חדש)

את הקובץ ניתן להוריד ולייבא למערכת הדיוור שלך

  • Send a message – לינק ליצירת קשר עם הודעה מוכנה מראש. ניתן לבחור אם כהודעת SMS / Whatsapp / Email
  • Embed Other – להטמיע אודיו/פודקאסט/וידיאו שאינו רק מיוטיוב
  • Store Hours – אם מדובר בחנות או בשעות פתיחה של משרד זה מאפשר להראות מתי את עובדת. נותן מענה לשקיפות מול הלקוחה.

שעות פתיחה
החנות סגורה
רשימת השעות
  • Embed Spotify – אפשר להטמיע את הספוטיפיי שלך בעמוד ה-Flowpage. שיר מסוים/פלייליסט/אלבומים ועוד…

לדוגמה, לקהילת עצמאיות מהבטן™ יש פלייליסט שיתופי שבו כל אחת יכולה להוסיף שיר שמתאים לזמן עבודה.

אנחנו הטמענו את הפלייליסט של עצמאיות מהבטן™
איך מוציאים לינק של פלייליסט (לדוגמה)
  • Polling – אפשר להוסיף סקר לעמוד שלך. אפשרות נחמדה למי שרוצה לשמוע מהקהל שלה במה הוא מתעניין

סקר לדוגמה
כך זה נראה בעמוד

Design – עיצוב​

ניתן לבחור צבע מועדף, נושא עיצובי, קו הצורה של בלוקים של הלינקים, העיצוב של הבלוקים ורקע (תמונה מאחורה)

Analytics

את הנתונים ניתן יהיה לראות רק לאחר שמירה ושיתוף הלינק ולאחר 7 ימים ראשונים.

אפשר לעקוב אחרי הנתונים במשך שבוע ובמשך 30 ימים אחרונים.

Settings

שינוי שם ב- URL / ביטול העמוד / להפוך לפרטי – לא לתת לאורחים לשתף או לשמור את העמוד.

מעל החלק של התצוגה המקדימה אפשר לשמור Save

ומעל החלק השמאלי יש את הלינק עצמו שניתן לשמור ולהיכנס אליו

ולא לשכוח להכניס את הלינק לביו שלך באינסטגרם.

קאנבה היא תוכנת עיצוב מדהימה, עם אינספור אפשרויות לעיצוב. https://www.canva.com/

אחת מהן אפשרות לעצב עמוד אינטרנט למובייל, כלומר שהפורמט יהיה מותאם לנייד.

היתרון הכי גדול כאן הוא אפשרויות העיצוב והסגנונות השונים שאפשר לייצר מעמוד כזה.

החסרון הוא שאין מעקב פנימי של לחיצות, אלא אם משתמשות בביטלי (קיצור כתובות URL ומעקב אחרי  קליקים)

השימוש בתוכנת קאנבה היא חינמית וניתן לשדרג אותה בתשלום.

לחלק על קאנבה אני מארחת בשמחה רבה את ענת סרי שמשתמשת בקאנבה ומעצבת לעצמה עמוד לינקים מהמם ממש. ענת תסביר פה איך היא עיצבה את העמוד שלה ואיך היא עובדת איתו.

בקאנבה האפשרויות הן בלתי מוגבלות, גם בגרסה החינמית אפשר לעצב ולערוך "מיני סייט" למובייל או לדקסטופ. 

מתחילות בבחירת סוג הפורמט:

עבודה עם תבניות (טמפלטים)

ברגע שנפתחת סביבת העבודה החדשה מגיעות ההחלטות: 

אם להשתמש בטמפלט מוכן (תבנית) או להכין מאפס.

אני הרבה פעמים בוחרת סגנון מסוים כדי לא להתחיל ברקע לבן שמאיים עליי.

אפשר לבחור טמפלייט שהוא די דומה ללינקטרי שאתן רגילות אליו, אבל ליהנות מאפשרויות העיצוב הבלתי מוגבלות הקיימות בו. 

הנה טמפלייטים שמצאתי שיכולים להוות בסיס טוב:  

אח"כ כמובן שאפשר לשנות את הצבעוניות ולהוסיף ריבועים או להוריד. בקאנבה את יכולה לבנות עמוד לינקים שיראה ממש איך שאת רוצה. 

הנה לדוגמה הדף שבניתי לעצמי בעבר:

למה בעבר? כי העיצוב שלו אומנם מיוחד ומדליק ותואם את צבעי המותג שלי, אבל יש בו כמה בעיות: 

  1. לא כל כך ברור אם צריך ללחוץ על הבלון או על האנשים וזה לא מספיק אינטואיטיבי 
  2. הבעיה הגדולה ביותר – כדי להוסיף קישורים הייתי צריכה לשנות את כל העיצוב, ולכן במשך חודשים ארוכים לא הוספתי קישורים כי לא רציתי לשנות את כל העיצוב.

אז למה כדאי לשים לב בעיצוב לינק ביו בקאנבה

  1. כפתורים לחיצים – שיהיה ברור איפה הכפתור ועל מה בדיוק צריך ללחוץ 
  2. שיהיה קל להוסיף פריטים בלי לשנות את כל העיצוב
  3. כדי שהדף לא יהיה עמוס אפשר להוסיף עמודים, ואז בפרסום האתר לבחור באופצית scrolling וזה יוצא כמו דף אחד שנגלל.
העמוד החדש של ענת

טיפים לייעול העבודה

את יכולה לראות שהעיצוב החדש אולי פחות מתוחכם, אבל הוא משרת אותי יותר טוב. כי ברגע שארצה להוסיף עוד קישורים, אוכל פשוט להוסיף עמוד, לרווח קצת ולהוסיף עוד פתקים. זה ייקח לי כמה דקות ולא כמו העיצוב הקודם שדרש ממני לשנות את כל העיצוב. 

קשה לראות כאן בתמונה אבל אם תיכנסו לקישור: https://bit.ly/36VjVZM תוכלו לראות שיש שם גם "גיפים" (GIF) חמודים שזזים.

בקאנבה תוכלו לכתוב sticker בחיפוש ב – Elements ותמצאו המון "גיפים" חמודים וצבעוניים. 

מי שיודעת להכין לעצמה גיפים, אפשר לעשות את זה בקאנבה, אבל אי אפשר לשמור אותם עם רקע שקוף, ואני מצאתי שיש פער בצבעוניות וזה לא מוטמע טוב בתוך העמוד. אז עדיף לבחור "גיפ" מתוך מאגר הסטיקרים האינסופי של קאנבה, או לייצר "גיף" (GIF) בעצמך על רקע לבן. 

בעיצוב החדש מאוד ברור איפה צריך ללחוץ כדי להגיע לדף המבוקש. עם זאת, שימי לב לשים את הלינק גם על הטקסט וגם על הגרפיקה, גם אם עשית להם group, כדי שחווית המשתמש תהיה נעימה ונוחה. 

אפשרות נוספת היא לבנות את הכפתורים בקובץ נפרד, לשמור אותם כתמונות ואז להעלות אותם לקאנבה כתמונות, זה יכול למנוע מצבים מבאסים כמו המצב בתמונה למטה שקורה כיוון שהקישור נפתח בדפדפן פנימי של אינסטגרם ששונה בכל מכשיר, למשל זה קורה יותר במכשירי samsung. 

בסיום בניית העמוד לוחצים על: publish as website 

זה נמצא מצד ימין למעלה ואז יפתח לכן תפריט, שם תבחרו ב scrolling וזהו, יפתח לכן העמוד. 

אני ממליצה לפתוח את הלינק מהנייד כדי לראות איך זה נראה שם, לפעמים יש פערים קטנים כי בניתן את העמוד מותאם לנייד אבל במידה ואתן מעצבות אותו מהמחשב אחרי הפרסום יפתח לכן העמוד מהדקסטופ. 

בשלב הזה כדאי גם לקצר את הקישור ב bitly כדי שזה לא יהיה קישור ארוך ומסורבל שנשים אותו בחשבון האינסטגרם שלנו. 

זהו, עכשיו גם כשאת משנה את זה, כל עוד תשמרי את העמוד באותה הדרך (scrolling), הלינק נשאר אותו לינק ולכן אין בעיה להמשיך לשנות ולעדכן את הקישור. 

כמה המלצות לסיום

  • Bitly (צוין פה מספר פעמים) מעניק לינק קצר ויפה ומעקב אחר קליקים
  • Google Keep – כדי שלא תצטרכי כל פעם להיכנס לנכסים הדיגיטליים שלך ולהעתיק את הלינק, את יכולה לרכז את כולם (לשימושך האישי) בפתק. הדרכה מלאה קיימת במגזין בשני חלקים  – החלק הראשון
  • תמיד כדאי לבדוק את הלינקים שהכנסת, שהם לא שבורים ומעבירים לנכס הדיגיטלי שלך כראוי.

אחרי שסקרנו שלוש אפשרויות בהחלט טובות לפרסום עמוד הלינקים שלך, עכשיו זו הבחירה שלך באיזה מהם לבחור. את תמיד מוזמנת לפנות אליי בשאלות או לקבוע איתי פגישת ייעוץ ממש פה

חן בר-שי

מובילה ומייסדת הקהילה, מנחה מעגלי נשים ומומחית בתחום הויז'ואל. במקצועי אני עורכת וידיאו ומעבירה סדנאות עריכה. מאוד אוהבת את עולם הויזו'אל, הן בתמונות והן בסרטים, מעבירה סדנאות "הופכת מילים לתמונות" עבור שיווק העסק. כמנהלת קהילה אני מחברת נשים לעצמן וכמומחית ויזו'אל מחברת נשים לטכנולוגיה. אני מאמינה שכל אחת יכולה להיעזר בטכנולוגיה, כאשר יש הדרכה והסבר נכון ופשוט. 

חן מעניקה לחברות הקהילה הטבה לשיעור עריכה פרטי וכן שיחת ייעוץ. ליצירת קשר בווטסאפ

אהבת את הכתבה? מצאת בה ערך? נשמח לשמוע בתגובות ולשיתוף ברשתות החברתיות 👍🏼

תמונת פרופיל חן בר-שי
חן בר-שי

גיליון תמחור ומדריך מורחב מתנה

*הצטרפות לרשימת הדיוור של הקהילה