fbpx

סל קניות

לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות.
נועה אסבן מרקו

נועה אסבן מרקו

מעצבת, מתמחה בעיצוב לדיגיטל, פרסום אסטרטגי ויצירת ויזואליות מיוחדת לרשות החברתיות

אם הכותרת הזאת עוררה בכן איזשהו סוג של רגש, הגעתן למקום הנכון!

הרבה מאוד עצמאיות רוצות להיות יצירתיות ולא יודעות איך. יש כאלו שהמילה יצירתיות מעוררת בהן פחד. הן מרגישות שיש ביניהן ובין היצירתיות תהום עמוקה. אם אתן מרגישות כך גם כן – אז אני שמחה עוד יותר שאתן כאן! 

ברוכות הבאות לצעד הראשון שלכן בדרך לחשיבה אחרת. המסע המתחיל כבר מהצ'אנס שנתתן למילים להגיע אליכן. 

החברה חינכה אותנו שיצירתיות ניתנה כמתנה לנשים מסוימות, ויש נשים שפשוט לא מסוגלות להיות יצירתיות. אם האמנתן לזה עד היום, אני חייבת לספר לכן שעבדו על כולנו! זה פשוט לא נכון! יצירתיות היא דרך חשיבה, סוג של שריר במוח. בהתאם לכך, אם נאמן אותו מספיק – נצליח גם לחשוב בצורה שונה מהדרך הקונבנציונלית בה כולם חושבים. הרי כולנו ממהרות לשים תבניות ולקטלג כל דבר, רובנו חולקות קיטלוגים ותבניות מתוך חינוך חברתי. החוכמה היא לדעת לצאת מהחשיבה התבניתית הזאת.

אחרי הכתבה הזו אני מבטיחה לך שכבר לא תפחדי מיצירתיות!

שחרור התבניות המחשבתיות

בתור מעצבת גרפית, אני חושבת שיצירתיות היא האתגר הכי גדול של כולנו במאה ה- 21.
זאת  מכיוון שהעולם האינטרנטי שלנו נהיה מאוד ויזואלי בטווח זמן מאוד קצר. במשך היום אנו נחשפות למיליון פרסומות, פוסטים, סרטונים, כתבות, אתרים, דפי אינסטגרם ואין סוף אימג'ים. המוח שלנו פשוט לא יכול להכיל את כל הכמות הזאת.
תבינו, המוח האנושי מייצר בממוצע 50,000 – 70,000 מחשבות ביום – כלומר בין 35 ל-48 מחשבות בדקה!
אם מניחות שבאינסטגרם, לדוגמה, עולים מעל 1,000,000,00 פוסטים ביום, זה אומר שיש בין שניה ל-3 שניות לייצר עניין אצל הצופה.
התבוננות בנתונים האלו מסבירה למה המלחמה על תשומת הלב של הצופים שלנו כל כך קשוחה!

ומכאן באה השאלה – אז איך בכל זאת מצליחות לעניין?

את התשובה בטח שמעתן לא פעם – על ידי יצירת נבדלות ויזואלית. 

נבדלות טובה נוצרת כאשר אנחנו מייצרות תוכן בולט, ייחודי, ויצירתי.

מה היא בעצם יצירתיות?

לפי ויקיפדיה: "יצירתיות היא תהליך ההפקה של רעיונות מקוריים ורלוונטיים לסיטואציה הנתונה. חשיבה יצירתית מורכבת ממקוריות, גמישות ושימושיות". אם נסתכל על תהליך ההפקה, על הרעיון, ונפרק אותו, נבין שישנם תרגילים שאפשר לעשות במהלכי חשיבה ויעזרו לנו להגיע לרעיון יצירתי.

בכתבה אספתי כמה דרכים מקצועיות שיכולות לעזור לכן ביצירת נבדלות ויזואלית. מוכנות לצלול פנימה?

1 - לחשוב ממקום אחר

כמו הרבה תהליכי פיתוח עסקי, גם חשיבה ממקום אחר מתחילה כאשר אנחנו שמות את עצמנו בנעלי קהל היעד שלנו וחושבות כמוהו. הדרך הקלאסית לעשות זאת היא ע"י שאלות.

זה יכול להרגיש קצת כמו תרגיל במשחק; תעצמו את העיניים ותדמיינו שאתן הלקוחה שלכן. עכשיו תתחילו לשאול את עצמכן שאלות:

מה מרגש אתכן? מה אתן אוהבות או מפחיד אתכן? מי מעניין אתכן? איזה דברים משפיעים עליכן? ממה אתן צוחקות? 

התשובות שתענו, הן החומר שאיתו אתן צריכות לעבוד. 

דוגמה לחשיבה מכיוון אחר בסיפר שקרה לי לפני כמה שנים. פנתה אלי חברת יבואן לסלולר וביקשה ממני לפרסם את המכשירים שלה. המסר המרכזי שהתבקשתי להעביר לקהל, הוא העובדה שהחברה מעניקה ביטוח על כל המכשירים ל-X שנים. כדי לתקשר את המסר, החלטנו לעשות הגרלה שמטרתה הייתה למשוך אנשים להגיע לדף העסקי.

לביצוע המהלך השיווקי, הייתי צריכה לחשוב על ויזואל יצירתי שיעביר סיפור ב- 3 שניות וימשוך אנשים לקרוא את הפוסט, לראות במה מדובר. התוצאה בתמונה.

הצחיק אתכן? מעולה! העלה בכן מחשבות והזדהות? עוד יותר מעולה! 

סביר שעכשיו אתן מסכימות שכדאי לבטח את הנייד, או לפחות לקנות אחד עם ביטוח מתאים. הויזואל עלה בי בזכות כך ששמתי את עצמי ברגע הזה שמאבדים את הנייד ורואים אותו צונח אל מותו. והנה, סיפרתי סיפור שלם ב- 3 שניות ותמונה אחת.

טלפון בתוך אסלה
כל רגש הוא תגובה

2 - למצוא ולחבר ניגודים

עוד דרך טובה למצוא רעיונות זה לחבר ניגודים. למשל, תמונה של ברוקולי כחול תעלה סימן שאלה, לעומת תמונה רגילה של ברוקולי ירוק. הסיבה שהויזואל מעורר היא שכחול ואוכל זה שילוב מנוגד – אין צבע כחול טבעי באוכל שלנו.

חיבורים מנוגדים יכולים להיות הכל מהכל! אפשר לשלב בין תמונה לטקסט למשל, וככה לעשות מניפולציה על התמונה ופתאום לתת לה משמעות אחרת. 

ברוקולי כחול
שילוב ניגודים מעורר תגובה מיידית

3 - לשחק את משחק האסוציאציות

עוד דרך נחמדה למצוא רעיונות יצירתיים היא משחק אסוציאציות. החיבורים שנעשים בתת מודע יכולים להיות לא רעים בכלל! 

החוויות שלנו שונות מן הסתם, וככה גם המחשבות והחיבורים שאנו מייצרות. לכן, אם נשחק משחק אסוציאציות, תתפלאו כמה אנשים כל אחד יגיד משהו אחר על אותם דברים. אסוציאציות הן סוג של שליפה מתת המודע שלנו. 

הדרך הכי טובה להגיע אליו, היא פשוט לקחת דף ועט לכתוב את מילת המפתח בה אתן רוצות להתמקד בהעברת המסר. מתוך המילה תציירו שמש, כשבכל סוף קרן תופיע מילה שמתקשרת לאותו נושא. שפכו את הכל ללא מעצורים וביקורת. כדי לפתוח את היצירתיות חשוב לתת לביקורתיות לנוח. 

טיפ 💡

בדרך כלל 10 המחשבות הראשונות שיעלו לכם בראש יהיו באנליות. גם אם זה ירגיש לכן כאילו אתן אילון מאסק. תחשבו שוב! בדרך כלל כולן נתקעות על אותן מחשבות וצריך לעבור אותן כדי להגיע לבשר. בדרך כלל, המחשבות הבאמת טובות מגיעות אחרי שאתן מתייאשות.

לאחר שהגעתן לחיבורים טובים, תמצאו להן את הביטויים הויזואלים וככה אפשר להשלים את התמונה. לא בטוחות איזה ויזואל מתאים לדימויים שמצאתן? אתן יכולות לקבוע שיחת ייעוץ עם חן בר-שי למיקוד השיווק הויזואלי שלכן.

4 - ליצור לוח השראה

על לוח השראה שמעתן פעם? 

אם זאת הפעם הראשונה, אז אני ממליצה לכן לפתוח לוח וירטואלי (או אמיתי) ולהתחיל לאסוף חומרים שקשורים למה שאתן עובדות עליו. בלוח תכניסו צבעים, מרקמים תמונות, טקסטים כל מה שמתחבר לכן. אתן תראו שתעשו לבד את החיבורים, ומהם יבואו רעיונות משולבים שיפתיעו אתכן.

את לוח ההשראה אפשר לנהל במגוון פלטפורמות, החל מ-pinterest ועד טרלו וגוגל קיפ.

לסיכום

חשיבה יצירתית היא כמו שריר. ככל שתאמנו את המוח לחשוב בדרכים חלופיות, ולא ישר ללכת על המובן מאליו, תגלו שאתן יכולות להוציא דברים מופלאים מהמחשבות שלכן! פשוט שחררו את התבניות ואת התפיסה הישנה, ותחשבו איך לעניין, איך לחשוב אחרת 

ולצאת מהקופסא? כך תהיו יצרתיות! 

כדי לפרוץ את מחסומי היצירתיות, אני מזמינה אתכן לסדנת יצירה פרקטית, שהיא ממש חדר כושר לחשיבה יצירתית. בסדנה נתרגל ונחשוב ביחד, איך לפתח רעיונות שלא תאמינו שהגעתן אליהם לבד. ביחד גם נתרגם את הרעיונות לחומר שיווקי, שיעזור לכן לקדם כל נושא שתרצו.

 

קצת עליי | נועה אסבן מרקו

נולדתי בעיר ליד המקום הכי נמוך בעולם. הייתי מוקפת בטבע מדברי רוב חיי, והעיר שבה נולדתי הייתה שעמום טוטאלי.

מגיל מאוד צעיר הדמיון שלי (שלא ידע מסכים בכלל) אהב להשתולל ויצר לעצמו עולמות קסומים, שאהבתי לשקוע בהם שעות ארוכות כדי להעסיק את עצמי. 

היום אני משתמשת בדמיון הזה לעבודה שלי – אני מעצבת גרפית במקצועי וחייה ליד ברצלונה. נשואה באושר לשחף ואמא להיילי. 

עובדת כמעצבת קרוב ל-10 שנים, מתמחה בעיצוב לדיגיטל , פרסום אסטרטגי ויצירת ויזואליות מיוחדת לרשתות החברתיות. 

בנוסף לכך, אני מעבירה סדנאות ומלמדת עסקים קטנים עיצוב בסיסי לשימוש פרקטי ברשת. אתן מוזמנות לבקר בדף העסקי שלי וליצור איתי קשר במייל.

נועה אסבן מרקו
נועה אסבן מרקו

גיליון תמחור ומדריך מורחב מתנה

*הצטרפות לרשימת הדיוור של הקהילה