fbpx

סל קניות

לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות.
עצמאיות מהבטן

עצמאיות מהבטן

צות הקהילה

צילומי תדמית הכרחיים לכל עסק, בכל גיל ובכל שלב.

זוהי קביעה ששמענו לא פעם אחת, אז החלטנו לצאת לשטח ולבדוק אותה. אספנו את הצוות של הקהילה, ושאלנו אותן לדעתן על הנושא. את הדברים שלהן ריכזנו בהמשך, כדי לשפוך קצת אור על החשיבות של צילומי התדמית.

קרן כץ | מתוך יום צילומי תדמית מהבטן | צילום: מעיין סלע

ננצל את ההזדמנות להציג את צוות האלופות שלנו;

חן בר-שי, מומחית ויזואל, מגיעה מתחום הצילום, הוידיאו והעריכה, מייסדת ומנהלת הקהילה.

אלה שלוי אנטליס, יועצת ארגונית, מומחית במוטיבציה, מנהלת שותפה בקהילה.

אורית בש סרוסי, יועצת, מלווה ומאמנת עסקית.

אסיה מוגילבסקי, מעצבת ובונה אתרים ופתרונות דיגיטציה ואוטומציה לעסק.

ומעיין סלע – צלמת אוכל, אנשים ולייף סטייל.

שאלנו את הצוות "האם צילומי תדמית חשובים? ולמה?", והתשובות גרמו לנו לעצור ולחשוב על הדברים קצת אחרת.

לשדר מקצועיות מהרגע הראשון

התשובה שחזרה אצל כל חברות הצוות שלנו, היא החשיבות של תמונות התדמית מבחינת המקצועיות הנתפסת.

"במיוחד בהתחלת העסק, תדמית מקצועית יכולה להיות הגורם מכריע בהחלטת הלקוח לעבוד איתך." מספרת אלה "עוד יותר מזה, כשהתמונות חובבניות, המסר שמועבר הוא שאת לא לוקחת את עצמך ברצינות, ולכן יכול לפגוע מאוד. כשאת משקיעה בתמונות רציניות ומקצועיות, את משדרת החוצה שזה חלק מהסטנדרט שלך, ושאת לא מתפשרת על הפינישים". 

תראי לעולם מי את

אורית בש סרוסי מוסיפה כי "יש חשיבות גדולה לשאלה איך אנחנו מציגות את הפעילות שלנו באפיקי השיווק? זה קשור לשפת המותג, מבחינה טקסטואלית (המסרים) ומבחינת ויזואלית (התמונות), אבל לא רק. חלק מזה קשור גם לאיך אנחנו תופסות את עצמנו כמותג".

לפי אורית, התדמית של העסק נתפסת טוב יותר כשאנחנו משקיעות בעסק ותואמת את הערכים שלנו ואת מי שאנחנו בתוך העסק. "זו הסיבה שאני יוצאת לצילומי תדמית כל רבעון, כדי להציג את הפעילות שלי, בצורה מקצועית, מעניינת, רבגונית, ססגונית – בדיוק מי שאני בתהליכי הליווי שלי".

שירי אמבון מגל | מתוך יום צילומי תדמית מהבטן | צילום: מעיין סלע

יצירת חיבור מהרגע הראשון

"כשאני רואה בעלת עסק שיש לה תמונות תדמית מקצועיות, בתחושה הראשונית אני הרבה יותר סומכת עליה," משתפת חן בר-שי "רואים דרך תמונות התדמית שהיא משקיעה בעסק שלה וכך היא גם תשקיע בי, כלקוחה".

תמונות תדמית חשובות גם לעסק בתחילת הדרך ועוד יותר כאשר הוא בשל. "הרבה לא חושבות על תמונת הפרופיל למשל," מדייקת חן. "תמונת הפרופיל זה הדבר הראשון שנראה בכניסה לכל ערוץ תקשורת. תמונה שאינה מציגה את בעלת העסק בצורה ייצוגית ומתאימה, עלולה לגרום להקפאת מסלול יצירת הקשר. יש הבדל משמעותי בין בעלת עסק בתמונת סלפי, או תמונה מטושטשת, לבין תמונה שמראה את עצמה ואת העסק שלה בכבוד הראוי, ובהלימה לערכים שהיא מייצגת".

אסיה מוסיפה כי "יש כל כך הרבה תחרות היום, שבלי נוכחות מקצועית ברשת, פשוט לא ישימו לב אלינו, ידלגו מעלינו. זה שם אותנו על המפה ותופס את תשומת הלב של לקוחות פוטנציאליים. תחשבו על עצמכן. אתן גם תמיד תעדיפו לעבוד עם מישהי שנראית מקצועית. תמונות התדמית עוזרות לנו בהשגת הרושם הזה". מעיין סלע מציינת כי "המקצועיות חשובה כדי שיקחו אותנו ברצינות. צילומי תדמית זה כמו כרטיס ביקור, עוזרים להכיר את מי שמאחורי המותג".

תמונה = 1,000 מילים

"תמונה משאירה מסר חזק ומהיר, שנשאר לאורך זמן" מדגישה אלה "ההשפעה על החלקים הלא מודעים, לא מילוליים, של המוח עוצמתית. הרושם הראשוני שלנו על בעלת העסק נקבע תוך פחות משניה (0.4 מילי-שניות ליתר דיוק), והאיכות של התמונות קריטית ביצירת הרושם הרצוי".

אשרת סלומון | מתוך יום צילומי תדמית מהבטן | צילום: מעיין סלע

חן מרחיבה כי "בכל תמונה יש הרבה מסרים, כולם מרוכזים במה בעלת העסק מייצגת, מבחינת השירותים או המוצרים שלה, הערכים שהיא עומדת מאחוריהם והאופן בו היא עובדת עם הלקוחות".

לשאלתנו על המסרים המומלצים לשדר בתמונות, חן השיבה כי "יש ערכים בסיסיים שחשוב שיעברו בכל מקרה בכל תמונה – מקצועיות, אמינות, ביטחון ויושרה. בנוסף, לכל עסק יש ערכים נוספים עליהם הוא מבוסס. כאשר בעלת העסק יודעת מה הם, היא תוכל להציג אותם בתמונה. אפשר לעשות זאת דרך דימויים שונים, בחירת הלבוש, אופן העמידה, הבעת הפנים ועוד".

מסרים אחידים ומדויקים

מבחינת אורית דווקא הכל עניין של הכנה מקדימה לצילומים. "לפני ההגעה ליום הצילומים, מומלץ לשאול את עצמך – אילו תוצרים תרצי מאותו יום צילומים?"

ביקשנו דוגמה, ואורית שמחה לספר על אחד ימי הצילומים שעשתה. "היו לי צילומים שהוגדרו לטובת תמונות לאתר, תמונות לרשתות חברתיות ואפילו סשן שלם שיועד לצורך בניית ליין מדבקות וואטס אפ וקולאז'ים בתמונות שלי. לכל אחד מהסשנים האלו התכוננתי אחרת, ובניתי סצנות שונות (בתיאום עם הצלמת כמובן)".

אסיה מדגישה כי חשוב לשמור על תדמית אחידה בתמונות, כדי לא ליצור שבירת תדמית. "כלומר, אם את בדרך כלל לא עם עקבים ואיפור, אז אל תצטלמי ככה. אל תשדרי דמות אחרת ממה שאת בשגרה, על מנת לא ליצור איזשהי אכזבה כאשר יפגשו אותך פרונטלית או יראו אותך במקומות אחרים".

גם מעיין אמרה ש"צריך לדעת לשדר מי את, מצד אחד רצינות ומצד אחד אנושיות וחיוך. תחשבי, האם צריך להרגיש בנוח מולך? אם כן, תשדרי את זה באופן שבו את עומדת".

אישה עם חולצה בהירה יושבת ליד שולחן. עליו מונחים ספרים וקלפי משחק. ברקע קיר לבן עם מדפים, עליהם מונחים ספרים ועציצים. צילומי תדמית מהבטן
יעל בראונשטיין | מתוך יום צילומי תדמית מהבטן | צילום: מעיין סלע

"בנוסף" מרחיבה אסיה "צריך לדאוג להעביר מסרים פיזית. כך כשנשלב את התמונות בסושיאל ובאתר הכול יחד יספר סיפור. למשל, לעשות פוזות מסוימות שמצביעות לצד או למעלה, ואז אפשאר לערוך את התמונות ולהוסיף טקסט כלשהו מתחת או מעל לתמונה". איזה טיפ נהדר ופשוט! גם אלה שיתפה מהניסיון שלה "בצילומי התדמית שעשיתי לאתר, מצאתי מקום עם רקע חלק כדי שיהיה קל יותר לחתוך אותו בהמשך. את התמונות שילבתי בעמודי תודה ובסטיקרים לוואטסאפ. התגובות לתמונות הללו מלאות בהומור והפתעה – שני רגשות שמבטיחים שיזכרו אותי בצורה חיובית לאורך זמן".

ההכנה לצילומים דורשת תכנון וסדר בעסק

כמו שראינו, ההכנה לתמונות התדמית היא החלק שדורש את מירב העבודה. השאלות שיכולות להציף לפני כן מקשות על התהליך.

איך אפשר לגשת לתכנון של יום צילומים?

מה הדרך להבין מה הצרכים שלי מהיום הזה?

איזה תמונות כדאי לי לבצע?

איך אני מתאמת את זה מול הצלמת?

ביאנקה וייס | מתוך יום צילומי תדמית מהבטן | צילום: מעיין סלע

תהליך הכנה מסודר

חן בר-שי הרגיעה אותנו וסיפרה איך היא עושה זאת, בכל יום צילומי תדמית מהבטן של הקהילה מחדש. "לפני יום הצילומים מאוד חשוב ליצור רשימה של התמונות שאת רוצה שיהיו. כדי להגיע לרשימה הזו, אפשר לבחון את הערכים של העסק, השירותים או המוצרים שצריך להציג בתמונות ואילו שימושים יהיו בתמונות מבחינת סוגי הפרסום (רשתות חברתיות, אתר, כרטיס ביקור דיגיטלי וכד')".

"לאחר שיצרנו רשימה של תמונות," חן ממשיכה "יש להעביר אותה לצלמת ולתאם איתה את לו"ז הצילומים.
לפני יום צילומי תדמית מהבטן של הקהילה, למשל, אני מקיימת שיחת הכנה בה המשתתפת ואני עוברות על הצרכים לעסק ויוצרות רשימה של תמונות שנפיק ביום הצילומים. לאחר מכן, אני מתאמת מול הצלמת מעיין סלע ויחד אנו יוצרות תוכנית של הצילומים עבור המשתתפת, מול המיקום הספציפי והסטים שהיא צריכה".

אלה השלימה את חן וציינה ש"כשהשיווק מתוכנן קדימה, קל יותר להתנהל באפקטיביות. התמונות שצולמו באותו יום נראות שייכות אחת לשניה, ומאפשרות לראות את התמונה הכללית והגדולה שאנחנו משדרות לאורך זמן. בעבודה בלי תכנון ומחשבה, קשה יותר להגיע לתוצאות".

תמונות מותאמות פלטפורמה

גם אסיה הדגישה כי צריך להתכונן טוב ליום הזה. "צריך ליצור רשימה של איזה תנוחות ארצה לצלם ואיפה. צריך לחשוב על כל המקומות שהתמונות האלה יופיעו בהן למשל: אינסטגרם, אתר, פייסבוק ולוודא שיש לי תמונות בגדלים שונים ובמצבים שונים כדי ליצור גיוון ושימוש מקסימלי בפלטפורמה". ביקשנו מאסיה, שמלווה עשרות עסקים בבניית צ'קליסטים לתמונות לאתר, אם יש לה דוגמאות וטיפים לנושא. "למשל לבאנר של אתר צריך תמונה רוחבית, לסטורי לעומת זאת צריך תמונה יותר ארוכה".

"כדאי לשים לב, כי לכל סוג פרסום יש שימושים שונים." לפי חן "לדוגמה, בפייסבוק יש את הדף הפרטי והדף העסקי. לכל אחת יכולה להיות תמונת פרופיל המציגה זוויות ייחודיות של בעלת העסק, יותר אישית או מקצועית בהתאמה. כאשר בעלת העסק יודעת מה הפוסטים המתוכננים לרבעון הקרוב, אפשר לבנות תמונות שמתאימות ולצלם באותו יום".

"לגשת נכון ליום צילום אומר להכין בגדים נכונים, לחשוב מה המסרים שאני מעבירה, מה אני רוצה לשדר?" מוסיפה מעיין. "אני מציעה לחשוב על הכל מראש, להכין 2 סטים של בגדים, אבזור נכון לעסק. למשל, מחשב, אייפד או דברים שמסבירים מה את עושה. תנסי לחשוב מה האביזרים שמלווים אותך בשגרה? במה את משתמשת? תביאי את זה איתך ואל תתביישי לבקש מהצלמת טיפים לזוויות והעמדה נכונה מול המצלמה".

עדיה שיפמן מאפרת את מזל היילו לפני צילום תדמית | צילום: מעיין סלע

טיפים של אלופות

כמה שצילומי תדמית חשובים, הם גם יכולים להיות מלחיצים. לרובנו זה לא טבעי לעמוד מול המצלמה. ביקשנו מהצוות שלנו כמה טיפים ודגשים שיבטיחו שהצילומים הבאים שלך יהיו חוויה מעצימה ומשמחת.

גישה חיובית

"קודם כל, לבוא עם גישה טובה, עם התרגשות בגוף" משתפת חן. "בזמן הצילומים אפשר לשים מוסיקה שאת אוהבת, שמכניסה אותך לאווירה כייפית. בנוסף, אל תוותרי על איפור מקצועי. זה כל כך חשוב כדי לצאת במיטבך!" המצלמה לא תופסת את המציאות, ומאפרת מקצועית יודעת מה להדגיש כדי שיעבור מצלמה ומה כדאי לטשטש. תשקיעי בעצמך!

כמו כן, אחרי שגיבשת את הרשימה של התמונות, תבחרי מראש את הלוקים שיתאימו לכל סט. "אפשר לבחור לבד מהמלתחה שלך, ואת יכולה להיעזר בסטייליסטית. אני אוהבת להעזר בחברה מחנות בגדים שאני קונה בה באופן תדיר, ומכירה את הסגנון שלי" משתפת חן. בכל מקרה, תזכרי שתמיד עדיף דברים שלא ילחצו, שתרגישי איתם בנוח גם בישיבה ובצילומים עצמם.

בהקשר לזה, הלבשה תחתונה היא גם מאוד חשובה! הטיפ החשוב של חן הוא ש"כשאת בוחרת את הלוקים, הקפידי על ההלבשה התחתונה שאת הולכת ללבוש גם בלצילומים. תבדקי ששום דבר לא בולט ושאין פסים של החזייה והתחתונים".

והטיפ הכי הכי חשוב – תחייכי! חיוך מביא חיוך והרבה אווירה טובה. חן סיפרה ש"גם לי לוקח רגע להשתחרר בצילומים, וחיוך תמיד עושה את העבודה".

תמונות אחת לתקופה

אסיה הוסיפה כי "תמונות תדמית צריך לעשות לפחות פעם בשנה". כך המסרים שלך נשארים רלוונטיים ואותנטיים, ומשדרים את מי שאת היום. אלה ציינה בפנינו גם כי "למרות חוסר הנוחות שיכולה להיות בעמידה מול מצלמה, או הקושי שיכול לעלות מול התכנון המורכב של הפעילות העסקית/שיווקית של העסק, אל תוותרו על זה! כל פעם זה הופך קל יותר, פשוט יותר ומאיים פחות. החוויה החיובית עוצמתית והופכת את הצילומים הבאים לקלים יותר". שאלנו את אלה על הטיפים שהפכו את הצילומים האחרונים שלה לכל כך מוצלחים. "קודם כל ידעתי מי תהיה הצלמת שלי עוד הרבה לפני" אלה נזכרת "ראיתי תמונות של מעיין ועבודות קודמות שלה. בשיחות הראשונות כבר הרגשתי שיש לנו כיוון חשיבה וקצב דומים. החיבור לצלמת קריטי, כי היא זו שתעזור להשתחרר. היא גם זו שרואה את הכל, ויכולה לתקן ולתת דגשים להעמדה נכונה שתיישם את החזון שבראש".

מקורות השראה

אם לא ברור לך מה הפוזות שנכונות לך ואיך לשדר את המסרים שאת רוצה, יש כמה מקורות השראה מעולים. אסיה ציינה בפנינו שאפשר לחפש ב-Pinterest תמונות להשראה. פשוט חפשי את המילים "branding photoshoot" יחד עם מה שתרצי לשדר. רוצה לשדר עוצמה וביטחון עם נשיות? חיפוש מהיר של power pose branding photoshoot יניב לך בנק שלם של רעיונות! שמרי אותם בלוח משותף עם הצלמת שלך, והופ – התסריט של הצילומים כמעט נכתב מעצמו.

לנהל את התדמית שלך ושל העסק

אין ספק שצילומי תדמית קריטיים להצלחת העסק. הם משדרים ללקוחות ולקולגות שלך שאת כוח שיש להתחשב בו וכדאי לעבוד איתו, מעבירים מסרים חזקים, רגשיים ועוצמתיים ובתהליך הכנה נכון, יסדרו לך את הפעילות העסקית והשיווקית. עם זאת, עדיין יש מחסומים ומכשולים שעוצרים אותנו הרבה פעמים. בין אם זה חוסר ביטחון בתכנון של הפקה כזו לבד, חששות מעמידה מול מצלמה, התנסויות מאכזבות קודמות, קושי בהשקעה כספית גבוהה או רצון לעשות את זה יחד עם חברה או קולגה אהובה. בדיוק לכן הקהילה מקיימת את ימי צילום מהבטן – יום צילומים שבו 4 חברות קהילה נהנות מהפקה ייחודית עבורן.

יום צילומי תדמית מהבטן מתחיל הרבה לפני יום הצילומים עצמו. עם סיום ההרשמה תקבלי קישור לקבוצת וואטסאפ עם חן, אלה, מעיין ועדיה שיפמן המאפרת הקבועה שלנו. בקבוצה נדבר על הצרכים, רצונות וציפיות, נתאם אביזרים אחת עבור השניה ונוודא שהכל נוח ונעים בבטן. לאחר מכן בשיחות אישיות, חן בר-שי תמפה איתך את הערכים, המוצרים והשירותים שלך, ויחד תיצרו צ'קליסט של תמונות ואביזרים נדרשים ליום הצילומים. כל אחת נהנית משני סטים לפחות ומקבלת בסוף היום כ-30 תמונות מעובדות לשימוש חופשי. את הפרטים על יום הצילומים הבא אפשר למצוא כאן.

צילומי תדמית מהבטן

בתאריך 10.2.22
בין השעות 10:00-14:00

עם צוות המומחיות

מעיין סלע, חן בר-שי, עדיה שיפמן ואלה שלוי אנטליס
בדירה מעוצבת ברעננה עם אזורי צילום מגוונים ומיוחדים
לפרטים נוספים >>

צוות הקהילה

תמונת פרופיל אורית בש סרוסי

אורית בש סרוסי

אורית מצמיחה ומקדמת פעילות עצמאיים ובעלי עסקים קטנים, דרך בניית תהליכים אישיים ומקצועיים, בהתאמה אישית ללקוחות שעובדים מולה. אורית מומחית בליווי ואימון עסקי, ובתהליך העבודה שלה משלבת כלי עבודה מהעולם העסקי והאימוני. אורית מעניקה הטבה מיוחדת במיוחד לחברות הקהילה.

תמונת פרופיל אסיה מוגילבסקי

אסיה אתרים

אסיה היא אשת הטכנולוגיה שלנו אסיה תהיה זו שתוריד אתכם לקרקע, תמרכז אתכם לתכלס אולי לפעמים יותר מדי אבל היא הגו-טו בכל מה שקשור לטכנולוגיה, פתרונות קצרים, שימושיים ולא יקרים. אם אפשר היא תצליח לסובב את הטכנולוגיה בצורה כזו שתתאים לתקציב בצורה הטובה והמהירה ביותר. מנהלת עסק לבניית אתרים ומייסדת התכנית אתר ב-10 ימים

תמונת פרופיל מעין סלע צלמת הקהילה

מעיין סלע

מעיין סלע, צלמת מאז שאני מכירה את עצמי, מצלמת אוכל, אנשים הריון ולייף סטייל. אוהבת מאוד את האינטראקציות, הוויב ביום צילום ולהפוך את האנרגיה והוויז׳ן לתמונה.

חן בר-שי

חן היא הלב והנשמה של הקהילה, זוכרת ומכירה כל אחת, ותמיד מחפשת דרכים לקדם עצמאיות. בנוסף להיותה מייסדת ומובילת הקהילה מאז 2013, חן מנחה מעגלי נשים ומומחית בתחום הויז'ואל. חן מציעה לחברות הקהילה סדנאות עריכה ועיצוב ויז'ואל עסקי כדוגמת "תמונה=1,000 מילים" ופגישות מיקוד שיווק ויזואלי.

אלה שלוי אנטליס

אלה שלוי אנטליס

אלה היא הדלק שמקדם את הקהילה, תמיד חושבת על דרכים לפתח ולחבר בין חברות קהילה, ונהנית לייצר יש מאין. בנוסף להובלת הקהילה, אלה גם חוקרת מוטיבציה ומפתחת אפקטיביות, בעלת BA פסיכולוגיה וניהול, MA ייעוץ ארגוני. אלה כותבת ומעבירה סדנאות, אוצרת תכנים מקצועיים על ניהול עסק, מנגישה מתודות מעולם הייעוץ הארגוני לעולם העצמאיות. אלה מציעה לחברות קהילה פגישות ייעוץ עסקי, וליווי מקצועי להגברת אפקטיביות בהתנהלות היומיומית.

אהבת את הכתבה? מצאת בה ערך? נשמח לשמוע בתגובות ולשיתוף ברשתות החברתיות 👍🏼

גיליון תמחור ומדריך מורחב מתנה

*הצטרפות לרשימת הדיוור של הקהילה