fbpx

סל קניות

לא נמצאו מוצרים בעגלת הקניות.

איזון ניהול הבית - ניהול העסק

באיזשהו שלב בחיים שלי, הרגשתי בבטן שאני צריכה לעשות משהו אחר עם עצמי. חלמתי, התבשלתי, שיחקתי עם הרעיון, תכננתי… ובסוף פתחתי עסק. כשאני מסתכלת אחורה אני יכולה לראות בבירור את הדרך הארוכה שעשיתי. מאותה תחושת בטן שכיוונה אותי לעזוב תפקיד מעולה, בתנאים טובים ואופק התקדמות מטורף, דרך 3 משרות סופר מעניינות שעשיתי בעשור לאחר מכן (ביניהן העסק המשפחתי של ההורים), ועד ההחלטה שאני יוצאת ופותחת עסק משלי.

כשפתחתי את העסק הבנתי שיש לי מחויבות כפולה עכשיו. מצד אחד העסק החדש שלי, סוג של ילד חדש שנכנס הביתה ודורש טיפול, השקעה ואהבה.  מצד שני, אני אמא, בת זוג והבית שוקק החיים אותו אני מנהלת. אני לא מתביישת להגיד שהבית הוא באחריותי. הוא דורש לא פחות, ואולי אפילו יותר תשומת לב, טיפול ואהבה מהעסק.  

הבנתי שאני צריכה למצוא את הדרך שלי ואת האיזון בין פיתוח וניהול הבייבי החדש העסק, לבין ניהול ושימור הבית, כמה שיותר קרוב למה שהוא עכשיו. 

אישה הולכת ביער, על גזע עץ שמונח על הרצפה, עם הגב אל המצלמה. על הרצפה עלים, והיא הולכת לקראת העצים הירוקים
Photo by Jon Flobrant on Unsplash

העסק שלי חגג שנה ממש לא מזמן. 

אני יודעת שאני במקום הנכון עבורי, שעשיתי את הבחירה הנכונה, שאני ראויה להיות פה ושאני מוכרת ערך אמיתי ללקוחות שלי. 

ועדיין לפתח את עצמי ואת העסק, זה תהליך שטומן בתוכו אתגרים רבים. אלו כוללים תפעוליים, פיננסיים, רגשיים, חברתיים, משפחתיים, אישיים ומקצועיים. הבסיס להצלחה קשור להבנה וליכולת שלנו לשלב בין הרצון לפתח את העסק, לבין חלוקת קשב נכונה ושמירת האחריות שלנו בבית ומול המשפחה.

איך מצליחים להתגבר על הקשיים מול כל האתגרים שצפויים לנו?

הנה כמה דברים שלמדתי בדרך, ואני שמחה להעביר לכל אחת שמתמודדת עם מצב דומה: 

תכנון מקדים

לפני הכל, תגיעו מוכנות לסיטואציה. גם אם אתן ספונטניות וזורמות מטבעכן. כבעלות עסק – תמיד תשאפו להגיע לתכנון מקסימלי לפעילות.

איך תשלבו תכנון עסקי בלו"ז הביתי? הכניסו את המחויבויות הביתיות שלכן ללוח הזמנים. החל מהסעות לחוגים, זמן צהרים משותף עם הילדים ועד זמן עזרה בשיעורי הבית. כל מה שהבית דורש מכן חייב להיכנס ליומן כזמן סגור. 

עדיף להיערך מראש לשעות שאתן זמינות בבית ולמשפחה, מאשר להלחיץ את עצמכן. או גרוע מזה, לכעוס על עצמכן על כך שלא הייתן נגישות ולא היה לכן זמן להתייחס לצרכים של יקיריכן.

הבנת החוזקות שלכן

ככל שתהיינה מחוברות יותר למי שאתן, תבינו מה אתן יודעות לעשות טוב, ומה אתן יודעות לעשות טוב יותר מאחרות. זו לא כפילות, זה ממש 2 נושאים שונים שחשוב שנבין ונדע על עצמנו. כך תתמודדו טוב יותר, תיצרו תהליכי ניהול עצמי מדויקים יותר. כך גם תוכלו להבין ולנתח בצורה מתאימה את הסיטואציה בה אתן נמצאות. 

אם לא היינו טובות במה שאנחנו עושות, מראש לא היינו לוקחות על עצמנו אתגר של אמא עצמאית.

זה הזמן להכניס את עצמכן לתוך שגרה ועשייה יומיומית שמונעת מתוך הערכים, החוזקות והאמונות שלכן. ככל שתעמיקו בעשייה, כך תיצרו בהירות, מוטיבציה ותשוקה למה שאתן עושות. בזכות השגרה תדעו לנהל את הזמן שלכן טוב יותר מול מה שהכי חשוב לכן.  

ככל שתהיו מחוברות לעצמכן בעשייה, כך הפעולות שתבצעו יהיו לכן קלות וזורמות יותר (וטיפ קטן, הלקוחות שלכן ירגישו את זה כי אתן תפעלו מהמקום הנכון). 

עמידות וחוסן נפשי

איך אתן מתמודדות ביומיום עם האתגרים, האילוצים והקשיים של העסק, הבית – ועם השילוב ביניהם? מידת החוסן הנפשי והעמידות שלכן תמיד תשפיע על הפעילות שלכן, תעזור לכן להתמודד עם סוגיות בעסק ובבית ועם השילוב ביניהם בתקופות ובזמנים מאתגרים. 

התהליך הזה, של פיתוח עמידות וחוסן נפשי, ישפיע על איכות החיים שלכן ויעזור לכן להימנע מדרמות ורעשי רקע מיותרים. תהיו ענייניות, מרוכזות ומפוקסות במטרה שלכן. 

קהילה

תהיו חלק מקהילה תומכת, כדי שבזמנים שתצטרכו עזרה, התייעצות, מילה טובה, תוכלו בזמן מהיר לקבל מענה מנשים שנמצאות במצב דומה ויוכלו לעזור לכן , כי זה מה שאנחנו עושות אחת לשנייה. 

Photo by Denys Argyriou on Unsplash

מתוקף היותנו עצמאיות אנחנו נדרשות ליצור איזון מתמיד בין הבית לעבודה; ככל שנרגיש בטחון גדול יותר בפעילות שלנו ונקיף עצמנו בעוגנים חזקים, כך נתמודד טוב יותר עם הרגעים שבהם האיזון הזה מופר. רגעים שסביר להניח שיתרחשו תוך כדי הפעילות העסקית שלנו. 

זכרו:

אתן מסוגלות להתמודד. לא סתם אתן פה, באנרגיה של עשייה, מגשימות חלומות ושואפות לדהור קדימה. 

אל תשכחו שאתן לא לבד ואל תהססו לפנות לעזרה במידה ואתן מרגישות שיצאתן מפוקוס. 

מותר לוותר קצת לעצמנו (לא בתור הרגל), אז תפרגנו לעצמכן פה ושם לפעול על בסיס 80%. (אנחנו השופטות הכי גדולות של עצמנו, אז מותר לנו גם לעשות לעצמנו הנחה קטנה מדי פעם). 

כל צעד קטן, מקדם אותנו לעבר המטרות שלנו.

אני מצמיחה ומקדמת פעילות עצמאיים ובעלי עסקים קטנים, דרך בניית תהליכים אישיים ומקצועיים, בהתאמה אישית ללקוחות שעובדים מולי. תחום ההתמחות שלי הוא ליווי ואימון עסקי, ובתוך תהליך העבודה שלי, אני משלבת כלי עבודה מהעולם העסקי והאימוני.

אני מאמינה שרק כאשר נחבר בין ההתמודדות עם החסמים האישיים שלנו ובין קידום המטרות העסקיות שלנו, נצליח ליצור התקדמות אישית ומקצועית וזאת מאחר והעולמות שזורים אחד בשני ולא ניתן להתעלם מהחיבור ביניהם.

עוד על אורית באתר שלה ובאינסטגרם

תמונת פרופיל אורית בש סרוסי
צילום: שירי גרופר

קרדיט עבור התמונה הראשית:

גיליון תמחור ומדריך מורחב מתנה

*הצטרפות לרשימת הדיוור של הקהילה